Қазақстандықтар дүкендер мен базарларда 16 трлн теңгеге жуық ақша жұмсаған
Ресми бөлшек сауда көлемінің жартысы Алматы, Астана және Қарағанды облыстарына тиесілі
Алматы. 19 қаңтар. 7kun.kz – 2022 жылы бөлшек сауда көлемі 15,8 трлн теңгеге жетті, бұл 2021 жылғы қаңтар-желтоқсанмен салыстырғанда ақшалай түрде 18%-ға көп (нақты көлемнің нақты өсімі – 2,1%-ға), деп хабарлайды finprom.kz.
Ішкі сауданың жалпы көлеміндегі бөлшек сауда үлесі бір жылда 2021 жылғы 31,7%-дан 2022 жылы 31,1%-ға дейін төмендеді.
2022 жылғы қаңтар-желтоқсанда жалпы бөлшек сауданың үштен бір бөлігі Алматыға тиесілі: 5,1 трлн теңге (нақты өсім 5,2%). Одан кейінгі орында Астана (2 трлн теңгеге жуық, плюс 10,1%) және Қарағанды облысы (1,3 трлн теңге, плюс 3,7%).
2022 жылы бөлшек сауда көлемінің шамамен үштен екісі азық-түлік емес тауарларға тиесілі: 10,1 трлн теңге – 2021 жылмен салыстырғанда ақшалай түрде бірден 21%-ға және нақты көлемде 6,6%-ға артық. Азық-түлік тауарлары саласында ақшалай түрдегі көрсеткіштер 12,8%-ға өсіп, 5,6 трлн. теңгені құрады, бірақ нақты мәнде 5,4%-ға төмендеу байқалды.
Азық-түлік емес тауарлардың үлесі ел бойынша орташа есеппен соңғы 5 жылда 61,7%-66,6% шегінде өзгеріп отыр.
Тікелей 2022 жылғы қаңтар-желтоқсанда өңірлік тұрғыда азық-түлік емес тауарлардың үлесі Ақмола облысында 51,3%-дан Абай облысында 78,7%-ға дейін өзгерді. Бөлшек сауда құрылымындағы азық-түлік емес тауарлардың едәуір үлесі Алматы облысында (77,2%) және Шымкентте (71%) байқалды.
Меншік нысандарында бөлшек сауданың айтарлықтай көлемі жеке кәсіпкерлік субъектілерінің үлесіне тиді: 13,7 трлн теңге – 2021 жылғы қаңтар-желтоқсанмен салыстырғанда құндық мәнде 15,8%-ға артық. Шетелдік кәсіпорындардың үлесіне 2,1 трлн. теңге болса, бірден 34,8%-ға өсім байқалды.
Кәсіпорындар көлемі бойынша бөлшек сауданың ең үлкен көлемі шағын компанияларға тиесілі: 10,1 трлн теңге, бір жылмен салыстырғанда 13%-ға өсті. Олардан кейін ірі (3,9 трлн теңге, плюс 29,6%) және орта (1,8 трлн теңге, плюс 24,3%) кәсіпорындар тұр.
2022 жылғы қаңтар-желтоқсанда азық-түлік емес тауарлардың бөлшек сауда бағасы 2021 жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда 13,5%-ға өсті, бұл 2017 жылдан бергі ең жоғары көрсеткіш.
Сондай-ақ азық-түлік тауарларының бөлшек сауда бағасының өсуі рекордтық 19,3%-ды құрады.