АЛМАТЫ. 31 наурыз. 7kun.kz - Орталық Азия жарнама қауымдастығының сарапшылар комиссиясы 2021 жылға арналған қазақстандық жарнама нарығының қорытындысын шығарды жазды tribune.kz.
Қорытынды есеп бойынша нарықтың жалпы айналымы ТВ, Радио, Сыртқы жарнама, Баспасөз, Интернетті қоса алғанда шамамен 76,5 млрд теңгені құрады. Бұл өткен жылмен салыстырғанда 22,2%-ға артық.
2021 жылы Қазақстанның жарнама нарығы 2020 жылмен салыстырғанда біршама өсімді көрсеткен. Негізгі себеп –экономиканың біртіндеп қалпына келуі және 2020 жылы орындалмаған жұмыстардың жүзеге асуы.
Мәліметтерге сәйкес, жетекші медиа-сегмент – ТВ көрсеткіштері 16,5%-ға өсіп, 33,6 млрд теңгеге жетті. Жарнама нарығы құрылымындағы тележарнаманың үлесі жыл қорытындысында 44%-ды құрады.
2021 жылы теледидарлық жарнама нарығының өсу факторлары:
- тұтастай алғанда экономиканың өсуі және экономиканың құрамдас бөлігі ретінде теледидарлық жарнама нарығының өсуі;
- халық пен бизнесті індеттің болуына бейімдеу, тұтынушылық сұранысты «пандемияға дейінгі» деңгейге дейін қалпына келтіру;
- 2020 жылдан бастап теледидарлық жарнамаға сұранысты кейінге қалдыру;
- телевидениеге және соның нәтижесінде жарнамаланатын өнімге деген оң сенім қатынасын қалыптастыратын құрал ретінде теледидарлық жарнамаға деген сенім деңгейін нығайту;
- алғаш рет телевизиялық жарнамаға сұраныс деңгейі ұсыныс деңгейінен асып түсті;
- орташа инфляциядағы сатушылардың сақтықпен теңгерілген тарифтік саясаты;
- індеттің басында «нөлден тыс» секторлардан: тасымалдаушылар, логистикалық қызметтер, туроператорлар, билет агрегаторлары, кино және бейнеөнімдерді таратушылар жарнама берушілердің тележарнама сегментіне қайта оралуы;
- теледидарлық жарнамада интернет үшін дәстүрлі жаңа жарнама берушілердің пайда болуы;
- қазақстандық жарнама берушілердің сегментін қалпына келтіру.
Сонымен қатар, Интернет те жарнамалық инвестицияның жоғары өсімін көрсетті + 33,8%; абсолютті мәнде 28,6 млрд. теңгені құрады. Бұл нарық өкілдерінің пікірінше, негізгі өсім келесі сегменттерде орын алды:
- OLV (онлайн бейне), ол дәстүрлі сұранысқа ие құрал;
- Бағдарламалық, мұнда басқалармен қатар жергілікті бағдарламалық платформалардың үлесі өсті;
- нарықта өз дамуын енді бастаған әсер етуші маркетинг.
- Сондай-ақ жоғары нәтижелі өсімге жаңа құралдардың пайда болуы ықпал етті:
- TikTok платформалары,
- Aitube қазақша бейне платформасы,
- 2021 жылы да өскен тікелей орналастырудан басқа, e-com-да айтарлықтай өскен YouTube платформасының қосымша мүмкіндіктері.
Сондай-ақ, Сыртқы жарнама 19% сенімді өсімді көрсетті; абсолюттік мәнде көлем 9.4 млрд теңгені құрады. Ал Радиожарнама нарығы +26% өсімді көрсетті. Бұл дағдарыстан кейінгі белсенді қалпына келтіруді көрсетеді және абсолютті мәнде 3,6 млрд теңгені құрады.
Төмен өсім көрсететін жалғыз медиа арна – Баспасөз. Осы сегменттегі жарнамалық шығындар көлемі өткен кезеңмен салыстырғанда 20%-ға төмендеп, абсолютті мәнде 1,3 млрд. теңгені құрады.
Нәтижесінде, әртүрлі сыртқы факторлардың тұрақсыз әсеріне қарамастан, Қазақстанның медиа-жарнама нарығы қалпына келіп қана қоймай, 2019 жылғы «пандемияға дейінгі» кезеңмен салыстырғанда +16%-ға өсті.
Похожие материалы
Олжас Бектенов провел заседание Совета директоров Kazakh Invest
- 11 желтоқсан, 2024