Алматы. 5 қыркүйек. 7kun.kz – Ағымдағы жылдың тамыз айына қарай елімізде мемлекеттің қатысуымен 648 жеке кәсіпорын жұмыс істеді — өткен жылмен салыстырғанда 5,3%-ға кем. Өткен жылдың ұқсас кезеңінде олардың саны 5%-ға төмендеген кезде 684 компанияны құрады. Соңғы бес жылда мемлекет қатысатын жеке кәсіпорындардың саны 16%-ға қысқарды. Мұндай деректерді finprom.kz келтіреді.
Бұл ретте бүгінде мемлекеттік-жеке меншік әріптестікті дамыту экономика мен бәсекелестіктің өсуі үшін маңызды болып саналады. МЖӘ бизнес инвестицияларын тарту есебінен бюджет қаражатына түсетін жүктемені төмендетуге мүмкіндік береді. Мемлекет пен бизнестің өзара тиімді ынтымақтастығын қамтамасыз ету халыққа қызмет көрсету сапасын жақсартуға, сондай-ақ мемлекеттік сектордың қатысуын төмендетуге әкелуі тиіс.
МЖӘ дамыту мәселелері бойынша Үкімет отырысында ҚР Ұлттық экономика министрі Руслан Дәленов соңғы жылдары МЖӘ тетіктері арқылы инвестиция тарту артқанын мәлімдеді. Бұл ЖІӨ өсіміне 0,2% деңгейінде үлес қосты.
2019 жылғы шілденің соңындағы жағдай бойынша МЖӘ тетігі аясында жалпы сомасы 1,5 трлн теңгеге 566 шарт жасалды.
«Қазақстандық мемлекеттік-жеке меншік әріптестік орталығы» АҚ мәліметінше, үстіміздегі жылдың бірінші жартыжылдығында МЖӘ келісімшарттары бойынша сома өткен жылдың бірінші жартысында келісімшарттар жасалған жобалардан бір жарым есе көп болды. Жасалған келісімшарттардың негізгі үлесі жергілікті деңгейде және келісімшарттардың жалпы санының 98,4%-ын құрайды. Олардың айтуынша, жеке инвесторлардың инвестиция көлемі 570 млрд теңгеден асты, ал инвестициялық шығындармен байланысты мемлекеттік міндеттемелер сомасы 177,5 млрд теңгені құрады. Бұл жеке бизнес пен мемлекет өзара ынтымақтастықтың тиімді тұстарын тапқанын көрсетеді.
Сонымен бірге, Ұлттық экономика министрлігі мемлекет пен бизнестің мүдделерінің тепе-теңдігін құру және қолдау үшін МЖӘ әдіснамасын жетілдіру бойынша тұрақты жұмыс істейді. Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика вице-министрі Мәди Такиевтің айтуынша, МЖӘ инвестицияларды барынша арттыруы керек. Сонымен қатар, ол қазіргі шектеулерді капиталды салымдардың максималды санын тарту үшін қолдану керек екенін айтты. Бұл бюджеттен ең аз өтелген жобаларға басымдық берілген жағдайда мүмкін.
Осы мақсатта Ұлттық экономика министрлігі ағымдағы жылдың басынан бастап жобалардың үш санатын анықтады: І санат — бюджеттен жеке серіктестің инвестициялары мен операциялық шығындарының толық өтелуі; II санат — бюджетке және нарықтан көрсетілетін қызметтерге салынған инвестициялардың ішінара өтелуі; III санат — бюджеттен өтеусіз. Өтемақы қызметтер (тариф, мемлекеттік тапсырыс, медициналық көмектің кепілдік берілген көлемі, ақылы қызметтер және т.б.) есебінен жүзеге асырылады.
Ағымдағы жылғы шілде айының соңында I санатқа 169 жоба (жасалған шарттардың жалпы санынан 30,3%), II санатқа 249 жоба (44,7%), III санатқа 148 жоба (26%) сәйкес келеді.
Ағымдағы жылдың мамыр айынан бастап МЖӘ Орталығында инвесторларға «бір терезе» қағидаты бойынша қызмет көрсетілді. Мұндай ақпараттық қолдау мыналарды қамтиды: оқыту және консультативтік-ақпараттық қолдау; инвесторды қызықтыратын салада республикалық немесе жергілікті деңгейдегі МЖӘ жобаларын таңдау; әлеуетті инвесторларды жоспарланып отырған, сондай-ақ конкурсқа жарияланған МЖӘ жобалары туралы хабардар ету; МЖӘ жобаларын іске асыру кезеңінде жеке әріптестермен жұмыс.
Аймақтық тұрғыда МЖӘ жобаларының көп бөлігі Шығыс Қазақстан облысына тиесілі: 181 жоба, бұл елдегі жалпы санның 30%-ын құрайды. МЖӘ жобаларының саны бойынша екінші орынды Алматы алады: 53 жоба, олардың үлесі 8,8%. Қостанай облысы үздік үштікті аяқтайды: МЖӘ 47 жобасы, үлесі 7,8%. Аяқталған МЖӘ жобаларының саны бойынша алғашқы 5 аймақтың қатарына Ақмола және Қызылорда облыстары кірді: сәйкесінше 40 және 39 жоба.