Қазақстанның мемлекеттік қарызы ондаған миллиард долларға ұлғайып кетті.
Осы жылдың 1 қазанындағы есеп бойынша, мемлекеттік қарыз 30,5 трлн теңгені (63,6 млрд доллар – ЖІӨ-нің 22,6%) құрайды.
Бүгінгі таңда мемлекеттік қарызды басқару саясаты 2030 жылға дейін мемлекеттік қаржыны басқару тұжырымдамасында айқындалған. Қарыз алу, оны жарату ісі сондағы қаржылық шектеулер мен ережелер шегінде жүргізіледі. Мәселен, оған сәйкес, мемлекеттік борыш жалпы ішкі өнімнің 32%-нан, үкіметтік борыш 27,5%-дан аспауы керек. Жалпы жиынтық мемлекеттік және квазимемлекеттік борыш ЖІӨ-ге 53,2%-дан аспауға тиіс. Үкіметтік борышқа қызмет көрсету республикалық бюджет шығыстарының 10%-нан аспауы керек деген де талап бар.
Кабмин басшысының депутаттарға берген жауабында Жоғары аудиторлық палатаның нұсқамасы есепке алынғаны жазылған. Оған сәйкес Үкімет Еуропалық одақтың "бекіту" қағидаты бойынша тәжірибесін ескере отырып, мемлекеттік борыштың осалдығының 19 көрсеткіші бойынша талдау жүргізеді.
Негізінен борыштық индикаторлар бойынша есеп мемлекеттік борыштың/сыртқы борыштың бюджет кірістеріне, экспорттық/импорттық операциялардан түсетін табыстарға, мемлекеттік борышқа қызмет көрсетуге/экспорттық түсімдерге/ импортқа/ мемлекеттік табыстарға қатынасын айқындауға негізделген.
– Борыш индикаторларын талдау қорытындылары бойынша Үкімет 2030 жылға дейін мемлекеттік қаржыны басқару жөніндегі тұжырымдамада көрініс табуы мүмкін борыштың осалдығының бірқатар сезімтал индикаторларын айқындау жөнінде ұсыныстар әзірлейді. Жалпы Үкіметтің қарызды басқару саясаты қарызды басқарудың халықаралық тәжірибесіне сәйкес келеді, – дейді Бектенов жауабында.